Cum sa fac bani din blogging? Cum sa cresc traficul pe blog? Cum sa am trafic de calitate?” Ei bine, la aceste cateva intrebari au cautat raspunsuri cei prezenti la prima editie a suitei de workshop-uri tematice Blogoree. Ce mai incoace si-ncolo, subiecte tari si provocari pe masura.

Dupa cum era de asteptat cele 2 ore si ceva alocate discutiilor au fost mai mult decat insuficiente pentru a putea permite analizarea “pas cu pas” a tuturor ideilor lansate in centrul de conferinte SOPOLEC, pus la dispozitie de organizatorii de la BusinessIdeas. Cu toate acestea, la finalul dezbaterilor – moderate de un Bobby Voicu, in forma de zile mari – s-au cristalizat cateva idei de baza care sa raspunda concomitent celor trei intrebari enuntate anterior:

Cum pot obtine trafic suplimentar de calitate si cum pot obtine bani din blogul meu?

1. Atragerea de backlinks/inbound links

Cu toate ca traficul venit din “backlinks” este comparativ redus, in raport cu cel furnizat de motoarele de cautare, are avantajul ca se muleaza direct pe specificitatea nisei in care activeaza blogul fiind, implicit, mult mai eficient pentru blogger decat traficul eterogen generat prin cautari online.

Cum spun britanicii is a must sa obtii legaturi (backlinksinbound links) catre blogul tau, atat pentru traficul suplimentar generat, dar mai ales pentru imbunatatirea indicatorului PR (Page Rank) – un instrument de care depinde pozitionarea unui site in rezultatele oferite de motorul de cautare Google.

Evident, obtinerea de backlinks si inbound links, trebuie sa tina cont de un element primordial si anume calitatea acestor legaturi. Pe de o parte, link-urile care “vin” dinspre site-uri cu un continut opus celui pe care-l doresti sa-l promovezi, nu vor genera prea mult trafic suplimentar, iar pe de o alta parte, link-urile din partea unor site-uri cu autoritate mica (nivel redus al PageRank) nu influenteaza pozitiv statutul site-ului in datacenter-urile Google.

2. Optimizarea site-ului pentru motoarele de cautare – Search Engline Optimization (SEO)

Pentru marea majoritate a site-urile stand-alone (cu alte cuvinte dezvoltate in afara comunitatilor de blogging specifice) optimizarea pentru SEO este imperativa, mai ales in contextul in care motoarele de cautare indexeaza rapid site-urile implementate pe platforme tip blog. Pentru platforma WordPress, spre exemplu, au fost dezvoltate mai multe plug-inuri (optimizare SEO prin tag-uri META – keywords, title, description si prin Sitemaps) care pot ajuta blogger-ul la optimizarea propriului site. Cu alte cuvinte cautarea unor nise, adjustarea la subler a insemnarilor, multa cafea si rabdare. Dar rezultatele sunt excelente.

3. Comentarii la posturile din blogosfera si in thread-urile forumurilor de specialitate 

Ei bine, intr-o blogosfera mioritica in care, marea majoritate a bloggerilor se citesc intre ei, este foarte important sa-ti faci simtita prezenta. Iar cea mai buna modalitate este de a comenta pe alte bloguri – de preferinta cu o tematica similara cu blog-ul pe care doresti sa atragi trafic. Evident pentru a atrage trafic este important ca respectivele comentarii sa aiba relevanta din punct de vedere al continutului sau sa intrige o parte din vizitatorii si comentatorii blogului “tintit”, prin pozitia adoptata – aici intervin intuitia si personalitatea fiecaruia.

Comentariile pe thread-urile diferitelor forumuri (si deschiderea de noi threaduri) – completate cu asigurarea vizibilitatii blog-ului (semnatura, profil, link la post, etc) reprezinta instrumente importante, ce nu trebuie neglijate de nici un blogger care tinteste obtinerea de trafic.

4. Link-uri in insemnari si trackback/pingback

Foarte putin folosite in blogosfera romaneasca aceste instrumente s-au dovedit extrem de populare in spatiile occidentale si nord-americane. Practic este vorba de a cauta in blogosfera insemnari similare (din punct de vedere tematic) ce pot fi oferite ca referinte in cadrul postului. Acest lucru confera pe de o parte o mai mare autoritate insemnarii, iar pe de o alta atrage vizita bloggerilor “tintiti” de link-urile interne. Unul din motivele pentru care acest instrument nu are inca o popularitate la fel de mare ca in alte spatii geografice poate fi justificat de atitudinea – eronata – a unor bloggeri care gandesc ca prin asta ar imparti traficul greu castigat de ei, cu altcineva.

Trackback-ul/pingback-ul sunt de asemenea rara avis printre blog-urile noastre carpato-danubiano-pontice, insa, din punct de vedere al expunerii sunt clar doua instrumente ce merita folosite de cei care incearca sa obtina trafic. Un trackback pe un site cu relevanta are o mai mare atractivitate decat un comentariu, spre exemplu, fapt certificat de foarte multe studii de specialitate.

5. Inscrierea in directoare, feed aggregators, etc

Inscrierea blog-ului in directoare este, evident, o sursa primara (si buna) de a obtine inbound links. Cu toate astea e nevoie de o buna analiza a directoarelor respective si de analizarea avantajelor/dezavantajeloraferente acestei proceduri (marea majoritate a directoarelor relevante solicita linkback pe site, ceea ce se poate concretiza intr-un amalgam de link-uri si bannere).

In mod special, pentru cei care sunt interesati de indexarea in Yahoo Directory si DMZ Open Directory, recomandarea este ca blogul sa fie inscris abia dupa ce are deja 20 de pagini (navigabile) de continut si dupa ce este validat cel putin pentru XHTML Transitional v1.0. Altfel indexarea se va face – pe de o parte la intervaluri mai mari de timp, iar pe de o alta, doar partial.

6. Folosirea retelelor de social bookmarking

In mod aproape natural retelele sociale precum Digg, Netscape, Reddit sau StumbleUpon ar putea fi considerate inca solutii utopice pentru site-urile cu continut in limba romana. Cu toate astea ele pot fi folosite si pentru promovarea de imagini, clipuri video, clipuri audio, in care relevanta limbajului este destul de redusa. Exista evident si cateva resurse mioritice in acest sens, dar deocamdata, sunt doar la nivel de experiment. Poate una dintre cele mai mari provocari ale viitoarelor Workshop-uri Blogoree este de a dezvolta o astfel de comunitate.

7. Continut proaspat, original si de calitate

Desi pare un truism, indiferent de modalitatea in care este imbunatatit nivelul traficului pe web, principalul motiv pentru care un vizitator acceseaza si, mai ales, va accesa pe viitor un blog, este continutul oferit. Cu cat acesta este mai proaspat, relevant, original si cu cat calitatea informatiei transmise este mai mare, sansele ca acest vizitator sa revina, sunt mai mari.

Practic, in momentul in care un vizitator ajunge pe un blog-ul, principala provocare a blogger-ului este modificarea atitudinii clasice a acestuia intr-o atitudine optima. Am numit acest concept:

“Transformarea Sombrero-ului in Palarie de pescar”

Optimizarea De la Sombrero la Palarie de pescar

Clar, pentru imbunatatirea situatiei in acest fel este necesara multa munca. Titluri atractive, teasere, link-baits, continut original si bine promovat.

Resurse – Workshop Blogoree

1. http://lovingvama.eu/2007/06/05/cum-aduci-trafic-pe-blog.html
2.  http://www.blogpersonal.ro/optimizare-site/metode-de-crestere-a-traficului-pe-un-blog-tema-workshop/
3. http://pyuric.blogspot.com/2007/06/cumpar-trafic.html
4.  http://alexbrie.net/dev/tips-and-tricks/1592/beginners-blogging-guide-how-to-bring-traffic-to-your-blog/
5. http://buddha.voce.ro/2007/06/05/cum-promovam-un-blog.html
6. http://we3d.net/2007/06/03/cum-sa-ti-faci-trafic-pe-blog/
%d blogeri au apreciat: